سایت سرگرمی و تفریحی محسن فانی سایت

مطالب آموزنده و سرگرم کننده برای ایرانی های عزیز

سایت سرگرمی و تفریحی محسن فانی سایت

مطالب آموزنده و سرگرم کننده برای ایرانی های عزیز

راهکارهایی برای محافظت از لپ تاپ و افزایش عمر آن

راهکارهایی برای محافظت از لپ تاپ و افزایش عمر آن

لپ تاپ یا همان نوت بوک امروزه به جای کامپیوتر های شخصی در خانه ها و ادارات استفاده میشود، دلیل آن هم اشغال کردن فضای نسبت کمتر و کارایی و سرعت بالا میباشد، چنانچه تازه لپ تاپ خریده اید و یا از کاربران قدیمی لپ تاپ هستید و میخواهید نکاتی جهت افزایش عمر آن و نگهداری از آن بدانید این نکات را بخوانید.

– لپ تاپ را بر روی فرش قرار ندهید در صورت استفاده روی فرش زیر آن یک شی سخت همچون یک تکه چوب نئوپان یا شیشه یا یک کارتون محکم قرار دهید و یا از فن های موجود در بازار که روی یک صفحه شیشه ای قرار دارند و زیر لپ تاپ قرار میگیرند، استفاده کنید.

– پس از خرید لپ تاپ ابتدا باطری آنرا به مدت ۶-۷ ساعت به شارژ بگذارید و درصورتکیه میخواهید با برق مستقیم از لپ تاپ استفاده کنید، باطری آنرا درآورید و دوشاخه شارژر را به برق وصل کنید. در اینصورت عمر باطریتان نیز بیشتر میشود.

– هر ازگاهی از باطری استفاده نشده ی لپ تاپ استفاده کنید و سپس دوباره به شارژ گذاشته و از لپ تاپ خود درآورید.

– اجازه دهید باطری کامل خالی شود یا زیر ۱۰ درصد شود و سپس به شارژ وصل کنید در صورتی که نصف هست یا مقدار زیادی از شارژ آن باقی مانده است به شارژ وصل نکنید.

– لپ تاپ را دور از محل های رفت آمد بگذارید چرا که هرگونه برخود و ضربه ممکن است موجب خرابی آن شود.

– هنگام روشن بودن لپ تاپ آن را تکان ندهید، در صورتی که میخواهید به جایی حمل کنید ابتدا خاموش کنید و سپس این کار را انجام دهید.

– جهت پاک کردن دکمه ها و یا صفحه لپ تاپ از دستمال خشک استفاده کنید و یا در صورت استفاده از شیشه پاک کن مقدار بسیار کمی به آن بزنید چرا که رفتن آب آن به داخل لپ تاپ باهث خرابی لپ تاپ خواهد شد.

– در مکان های مرطوب از لپ تاپ خود استفاده نکنید.

– درصورتی که زیاد از لپ تاپ کار میکشید حتما از فن های مخصوصی که زیر آن میگذارند، استفاده کنید.

– باطری لپ تاپ را در جای خشک و غیر مرطوبی نگهداری کنید.

– در صورت وصل کردن مستقیم لپ تاپ به برق، حدالامکان از یک محافظ قوی استفاده کنید تا نوسانات ولتاژ برق بر آن اثر مخرب نداشته باشد.

– حتما ضد ویروس قوی بر روی لپ تاپ خود نصب کنید تا از آلوده شدن آن جلوگیری کند. ویروس ها و کرم ها، مقادیر بسیار زیادی از سی پی یو و رم را اشغال میکنند که باعث داغ شدن و سوختن آن می گردند. پس هر لپ تاپی که خریدید پس از نصب ویندوز یک ضد ویروس قوی نصب کنید و سریعا آنرا از طریق اینترنت آپدیت کنید.

برای راهنمایی های بیشتر جهت خرید لپ تاپ کلیک کنید


عضویت در یورفان


این مطلب را به اشتراک بگذارید

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به تویتر ارسال به گوگل پلاس ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به یاهو


  • تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ | نویسنده : یورفان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.