سایت سرگرمی و تفریحی محسن فانی سایت

مطالب آموزنده و سرگرم کننده برای ایرانی های عزیز

سایت سرگرمی و تفریحی محسن فانی سایت

مطالب آموزنده و سرگرم کننده برای ایرانی های عزیز

چگونه صفحه را بصورت افقی پرینت کنیم؟

در صورتی که میخواهید صفحه یک وبسیات یا صفحه کار شده در ورد را بصورت افقی پرینت کنید یا حالت افقی را به پرینت عمودی تغییر دهید، برای اینکار ابتدا در صفحه مورد نظر کلید Ctrl کیبورد را نگه داشته و دکمه P را بزنید پس از این، مطابق شکل زیر یک کادر برای پرینت باز میشود که در جلوی نام دستگاه پرینتر شما همانگونه که در شکل با فلش قرمز رنگ مشخص شده است یک گزینه به نام Propertise وجود دارد روی آن کلیک کرده و سپس کادری مطابق سمت راست شکل زیر باز میشود که در این قسمت باید عبارت Landscape را انتخاب کنید تا پرینت شما به صورت افقی باشد؛که در شکل با فلش قرمزرنگ نشان داده شده است. برای اینکه پرینتتان به صورت عمودی باشد یعنی از بالا به پایین صفحه A4 را دربرگیرد، در اینصورت گزینه PORTRAIT را انتخاب کرده و OK را بزنید و سپس صفحه مورد نظر خود را پرینت کنید.

چگونه صفحه را بصورت افقی پرینت کنیم؟


عضویت در یورفان


این مطلب را به اشتراک بگذارید

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به تویتر ارسال به گوگل پلاس ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به یاهو


  • تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ | نویسنده : یورفان

از خواص سمنو چه میدانید؟

از خواص سمنو چه میدانید؟

یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه ترین غذاهای ایرانی، سمنو هست که در ایام بخصوصی همچون عید نوروز یا در نذری های ایرانی مورد استفاده قرار میگیرد، سمنو ذاتا و بدون اضافه کردن ذره ای شکر، شیرین است؛ برای تهیه سمنو از گندم تازه استفاده میشود که سرشار از ویتامین های گروه ب هست. در این مقاله به بیان برخی خواص منحصر به فرد سمنو میپردازیم:

– سمنو یک خوراکی بسیار مقوی است که برای تقویت قوای عمومی بدن کمک زیادی میکند.

– سمنو برای درمان سوء هاضمه مفید است.

– در مادران شیرده باعث افزایش شیر میشود.

– در درمان اختلالات کیسه صفرا و همچنین سنگ کیسه صفرا بسیار موثر است.

– سمنو آرامش بخش هست و در درمان اختلالات بیخوابی تاثیر بسزایی دارد.

– به دلیل وجود مقادیر زیادی از ویتامین های گروه ب و همچنین ویتامین آ و ای در جلوگیری از ریزش مو بسیار موثر است.

– مصرف مداوم سمنو برای افرادی که ضعف حافظه و فراموشی دارند جهت تقویت آن توصیه میشود.

– برای ترمیم زخم های بدن مفید است.

– جهت رشد قد در نوجوانان بسیار مفید است.

– برای افراد دیابتی و دارای قند خون مفید است.

– جهت مشکلات ادارای همچون خون در ادرار یا فسفات در ادرار مفید است.

– برای افرادی که پرکاری تیروئید دارند بسیار اثربخش هست.

– سمنو بسیار مغذی و دارای انرژی زیادی است و برای ورزشکاران حرفه ای توصیه میشود.

– در ترمیم استخوان ها و شکستگی به بدن کمک میکند.

– بدن را در برابر عفونت ها مقاوم میکند.

– در درمان اسکیزوفرنیا و سایکوز میتواند بعنوان مکمل غذایی استفاده و موثر واقع شود.

– مصرف مداوم آن در درمان نازایی و همچنین عقیم بودن میتواند کمک شایانی کند.

– غذای بسیار مفیدی برای زنان باردار هست و مصرف آن در دوران بارداری و شیردهی توصیه میشود.

– برای درمان تصلب شرائین و کلسترول خون میتواند مفید باشد.

– سمنو دارای مواد معدنی همچون روی،فسفر،سلنیوم،مس و آهن میباشد و خواص بینظیر این گونه مواد معدنی در سلامت و زیبایی پوست و مو، بیماری های پروستات، تقویت ایمنی بدن و.. غیر قابل انکار است.

– مصرف سمنو برای افرادی که فعالیت مغزی بیشتری دارند توصیه میشود چرا که ویتامین های موجود در آن و همچون انرژی آن کمک زیادی به بهبود عملکرد مغز و فعالیت هایی که با مغز در ارتباط هستند، میکند.

– در درمان لاغری بسیار مفید است و مصرف روزانه آن توصیه میشود.

– برای درمان کندی ضربان قلب مفید است.

– جهت پیشگیری و همچنین درمان آرتروز و بیماری های مفاصل میتواند به عنوان غذای کمکی مصرف شود.

– جهت درمان کم خونى هیپوکروم موثر است.

– جهت درمان سرگیجه و برخی اختلالات مغزی و عصبی میتواند به عنوان غذای کمکی استفاده شود.

 


عضویت در یورفان


این مطلب را به اشتراک بگذارید

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به تویتر ارسال به گوگل پلاس ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به یاهو


  • تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ | نویسنده : یورفان

نحوه جستجوی کلمه موردنظرتان در صفحه

نحوه جستجوی کلمه موردنظرتان در صفحه

ممکن است شما نیز خواسته باشید که یک واژه یا کلمه ی خاص را در یک صفحه وب یا صفحه ورد یا هر صفحه دیگری بیابید و ساعت ها دنبال آن بگردید و متن را بخوانید و نتوانید پیدا کنید، خوشبحتانه با یک کلید ترکیبی کیبورد میتوانید به کلمه موردنظرتان دسترسی پیدا کنید، این کار به راحتی در تمامی مرورگرها همچون موزیلا،گوگل کروم،اپرا و… قابل انجام است برای اینکار ابتدا کلید Ctrl کیبورد را نگه دارید سپس دکمه F را از کیبوردتان فشار دهید در این صورت یک کادر کوچک پایین پنجره باز میشود که با تایپ کلمه دلخواهتان و زدن دکمه اینتر آن را خواهید یافت، چنانچه میخواهید به کلمه بعدی موجود در صفحه با همین نام بروید دوباره کلید Enter را بزنید. گفتنی است این روش در تمامی ویندوزها ازجمله ویندوز۷ و ۸ و ایکس پی و.. قابل اجراست، شما تنها با زدن کلید ترکیبی Ctrl+F براحتی میتوانید متن یا کلمه موردنظرتان را در صفحه جستجو کنید.


عضویت در یورفان


این مطلب را به اشتراک بگذارید

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به تویتر ارسال به گوگل پلاس ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به یاهو


  • تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ | نویسنده : یورفان

همه چیز درباره موسیر و خواص آن

همه چیز درباره موسیر و خواص آن

شاید شما نیز باشنیدن واژه ی موسیر اولین چیزی که به ذهنتان میرسد، همان واژه ی سیر است یا اینکه چه تفاوتی با سیر دارد. اینکه در گذشته کمتر نام این گیاه را میشنیدم ولی امروزه به وفور یافت میشود و در ماست ها و سایر مواد غذایی اضافه میشود و طعم خوشایندی به انها میبخشد.ابتدا باید این مطلب را بدانید که موسیر نیز گیاهی است به مانند سیر، که ریشه ی آن یک پیازچه هست، این گیاه درای چهل گونه ی مختلف در جهان میباشد، که برخی از گونه های آن بعنوان گل تزئینی در باغچه نیز کاشت میشوند. همانطوری که سیر و پیاز نیز خاصیت ضد میکروبی و ضد انگلی دارند موسیر نیز از این قاعده مستثنا نیست و اولین و مهمترین خاصیت آن در دفع انگل ها و ضد عفونی کردن بدن هست. از دیگر فرآورده های گیاه موسیر بعنوان کاهنده ی قند خون در افراد دیابتی نیز مورد استفاده قرار میگیرد.موسیر نقش مهمی در درمان التهاب زخم ها و جوش خوردن سریع انها دارد، برای التهاب کبد و طحال نیز مفید است، در کاهش سردردهای میگرنی نقش مهمی را ایفا میکند همچنین خاصیت تنظیم فاشرخون و کاهش دهنده ی چربی خون را داراست.و اما چرا موسیر مصرف کنیم ؟ برای این سوال نکات زیر را بخوانید:

همه چیز درباره موسیر و خواص آن

– موسیر منبعی غنی از ویتامین های آ و سی هست همچنین مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی همچون فسفر و منیزیم در آن مشاهده شده است که به سلامتی بدن شما کمک شایانی میکند.

– امروزه نقش فیبرها در هضم راحت غذا اجتناب ناپذیر است که موسیر دارای مقادیر زیادی فیبر میباشد. پس چنانچه مشکل هاضمه دارید پیشنهاد میکنیم کنار غذا از موسیر یا فرآورده های آن همچون ماست موسیر استفاده کنید.

– موسیر نقش بسیار مهمی در جلوگیری از سرطان های گوارشی دارد که ان نیز به دلیل وجود ماده ای بنام گوگرد در آن است.

– موسیر مقدار قابل توجهی ویتامین ب۶ و ب۹ دارد که این ویتامین ها برای سیستم عصبی بدن ضروری هستند و مصرف صد گرم موسیر میتواند ده درصد نیاز روزانه ی شما به این ویتامین ها را تامین کند.

– یکی از بدترین و خطرناکترین بیماری ها، بیماری چربی خون است که ناشی از رسوب چربی در رگ های بدن و گرفته شدن مجاری آنها و اختلالات بیشمار ناشی از این گرفتگی هاست. موسیر جزو خوراکی هاییست که ترکیبات آنتی اکسیدانی دارد، که این ترکیبات از لخته شدن خون و گرفتگی داخل رگ ها جلوگیری میکند و کمک زیادی برای رقیق تر شدن خون میکند، گفتنی است که سیر و پیاز نیز فوایدی شبیه موسیر در جلوگیری از چربی خون دارند.

– موسیر نقش بازندارنده و پیشگیری کننده در بیماری های عفونی و میکروبی دارد.

– ترکیب موسیر با سیار خوراکی ها همچون ماست علاوه بر اینکه طعم خوشایندی به آن میبخشد و درکنار غذا، میتواند بعنوان سالاد مصرف شود؛ خواص بیشماری نیز به آن اضافه میکند، شما با مصرف موسیر در کنار غذا علاوه بر لذت بردن از طعم آن، در هضم سریع غذا نیز به سیستم گوارشتان کمک کرده اید.

– مصرف موسیر کنار لبنیات علاوه بر لذت بردن از طعم آن، کمک شایانی جهت استحکام استخوان ها به شما خواهد کرد.

– موسیر به بدن شما جهت دفع ادرار و در نتیجه دفع سموم بدن کمک میکند و تاثیر مثبتی بر افزایش دفع ادرار دارد.

– موسیر تاثیر مثبتی بر روی دستگاه اعصاب مرکزی بدن میگذارد.

– مصرف آن برای افرادی که فشار خون دارند همراه با ماست توصیه میشود.

– موسیر دارای مقدار قابل توجهی مواد معدنی، همچون کلسیم، آهن، روی میباشد که آن نیز به دلیل تغذیه از دل خاک میباشد، شما با مصرف این خوراکی گام بلندی در حفظ سلامت عمومی بدن خود برداشته اید.


عضویت در یورفان


این مطلب را به اشتراک بگذارید

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به تویتر ارسال به گوگل پلاس ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به یاهو


  • تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ | نویسنده : یورفان

راهکارهایی برای محافظت از لپ تاپ و افزایش عمر آن

راهکارهایی برای محافظت از لپ تاپ و افزایش عمر آن

لپ تاپ یا همان نوت بوک امروزه به جای کامپیوتر های شخصی در خانه ها و ادارات استفاده میشود، دلیل آن هم اشغال کردن فضای نسبت کمتر و کارایی و سرعت بالا میباشد، چنانچه تازه لپ تاپ خریده اید و یا از کاربران قدیمی لپ تاپ هستید و میخواهید نکاتی جهت افزایش عمر آن و نگهداری از آن بدانید این نکات را بخوانید.

– لپ تاپ را بر روی فرش قرار ندهید در صورت استفاده روی فرش زیر آن یک شی سخت همچون یک تکه چوب نئوپان یا شیشه یا یک کارتون محکم قرار دهید و یا از فن های موجود در بازار که روی یک صفحه شیشه ای قرار دارند و زیر لپ تاپ قرار میگیرند، استفاده کنید.

– پس از خرید لپ تاپ ابتدا باطری آنرا به مدت ۶-۷ ساعت به شارژ بگذارید و درصورتکیه میخواهید با برق مستقیم از لپ تاپ استفاده کنید، باطری آنرا درآورید و دوشاخه شارژر را به برق وصل کنید. در اینصورت عمر باطریتان نیز بیشتر میشود.

– هر ازگاهی از باطری استفاده نشده ی لپ تاپ استفاده کنید و سپس دوباره به شارژ گذاشته و از لپ تاپ خود درآورید.

– اجازه دهید باطری کامل خالی شود یا زیر ۱۰ درصد شود و سپس به شارژ وصل کنید در صورتی که نصف هست یا مقدار زیادی از شارژ آن باقی مانده است به شارژ وصل نکنید.

– لپ تاپ را دور از محل های رفت آمد بگذارید چرا که هرگونه برخود و ضربه ممکن است موجب خرابی آن شود.

– هنگام روشن بودن لپ تاپ آن را تکان ندهید، در صورتی که میخواهید به جایی حمل کنید ابتدا خاموش کنید و سپس این کار را انجام دهید.

– جهت پاک کردن دکمه ها و یا صفحه لپ تاپ از دستمال خشک استفاده کنید و یا در صورت استفاده از شیشه پاک کن مقدار بسیار کمی به آن بزنید چرا که رفتن آب آن به داخل لپ تاپ باهث خرابی لپ تاپ خواهد شد.

– در مکان های مرطوب از لپ تاپ خود استفاده نکنید.

– درصورتی که زیاد از لپ تاپ کار میکشید حتما از فن های مخصوصی که زیر آن میگذارند، استفاده کنید.

– باطری لپ تاپ را در جای خشک و غیر مرطوبی نگهداری کنید.

– در صورت وصل کردن مستقیم لپ تاپ به برق، حدالامکان از یک محافظ قوی استفاده کنید تا نوسانات ولتاژ برق بر آن اثر مخرب نداشته باشد.

– حتما ضد ویروس قوی بر روی لپ تاپ خود نصب کنید تا از آلوده شدن آن جلوگیری کند. ویروس ها و کرم ها، مقادیر بسیار زیادی از سی پی یو و رم را اشغال میکنند که باعث داغ شدن و سوختن آن می گردند. پس هر لپ تاپی که خریدید پس از نصب ویندوز یک ضد ویروس قوی نصب کنید و سریعا آنرا از طریق اینترنت آپدیت کنید.

برای راهنمایی های بیشتر جهت خرید لپ تاپ کلیک کنید


عضویت در یورفان


این مطلب را به اشتراک بگذارید

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به تویتر ارسال به گوگل پلاس ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به یاهو


  • تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ | نویسنده : یورفان